Naprawa magnetofonów Warszawa

Nasz serwis zajmuje się naprawą i konserwacją magnetofonów: szpulowych, kasetowych; przenośnych (walkman ) i reporterskich.

Posiadamy sprzęt do dokonania pomiarów regulacji, kalibracji niezbędnej do prawidłowej pracy urządzenia..

Wykonujemy zgodnie z dokumentacją techniczną (service manual) dedykowaną do danego modelu.

Historia magnetofonu, sięga roku 1898. Inżynier Waldemar Paulsen wykonał prototyp telegrafonu, pierwszego drutowego magnetofonu z zapisem magnetycznym. Natomiast pierwszy magnetofon, mający papierowy nośnik magnetyczny powstał w roku 1935 i nosił nazwę Magnetophon K1. Jego jakość dźwięku nie nadawała się do nagrywania muzyki, jedynie głosu. Dopiero niemiecki inżynier w roku 1939 zmodernizował magnetofon, co pozwoliło na zapis dźwięku i odtwarzanie go z dobrą jakością. Pierwsze, jakie trafiły pod strzechy, to magnetofony szpulowe. W Polsce to słynna ZK-120, produkowana na licencji Grunding-a. Niejedna impreza w latach 60-70 odbywała się przy tym lub nowszej „Zetce”. Później nadszedł bum na magnetofony szpulowe stereo, o jednej, dwóch, a nawet trzech prędkościach. Mało kto pamięta ”Damę Pik „ , „Aria”, 2405S, czy hit polskich konstruktorów „ Koncert”, który kosztował prawie tyle co „maluch” (Fiat 126p 1983 r.) - kosztował 300 tys. zł, a wspomniany „Koncert” 220-250tys zł - ale jak grał tak gra do tej pory.

Magnetofony kasetowe przyjęły się ze względu na prostotę obsługi - szybką zmianę kaset, możliwość wymiany kaset między użytkownikami, a także dostępności kaset z muzyką. Był to gorszy rodzaj zapisu niż w magnetofonach szpulowych, ze względu na wolny przesuw 4.75cm/s. Konstruktorzy prześcigali się we wprowadzaniu nowości, które miały poprawić jakość.

Dolby: A, B, C, DBX . , ale czy poprawiły jakość - to już inny temat. Osiągnięcia górnego pasma tj. 20KHz dla magnetofonu kasetowego było wyzwaniem. Tylko nieliczne i bardzo drogie kaseciaki, przy odpowiednich chromowych kasetach były w stanie osiągnąć to magiczne 20kHz.. Magnetofony kasetowe studyjne miały prędkość 2 razy większą, co oczywiście poszerzało pasmo przenoszenia, a co za tym idzie, osiągnięcie standardu HI-FI (dla magnetofonu) stało się możliwe.

Wielu młodych ludzi, czytających ten artykuł może nie wiedzieć co to jest Hi-FI ?

Jest to skrót z języka angielskiego: High Fidelity (wysoka wierność). Każdy sprzęt oznaczony tym znakiem musiał spełniać warunki: DIN 45500. Jest to norma z roku 1966, opublikowana przez niemiecki instytut normalizacji, w celu ujednolicenia standardu Hi-Fi dla różnych kategorii urządzeń audio, a dla magnetofonów wygląda to następująco:

- różnica przesuwu taśmy max 1%

- zniekształcenia nieliniowe maks 5% przy f-333Hz.

- stosunek sygnał, szum min. 45dB

- pasmo przenoszenia pokazuje tabela poniżej

Dziękuję za przeczytanie mojego artykułu myślę, iż przekazane informacje przyczynią się do zainteresowania Państwa tą ginącą już kategorią sprzętu.

Pełna diagnostyka, oryginalne podzespoły